Op de blog van Marieke kwam ik een hele leuke post tegen over reisdilemma's. Onmogelijke keuzes, maar wat zou je kiezen als je zou moeten. Het leek mij leuk om dit ook in te vullen, dus bij deze!
Posts tonen met het label Travel. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Travel. Alle posts tonen
Instagram Budapest & Berlijn
In Budapest en Berlijn heb ik veel foto's gemaakt, ook voor op Instagram. Vincent maakte toevallig een hele leuke foto en toen besloten we om dit bij elke hotspot te doen. Alle credits zijn dus voor Vince, zelf kon ik deze foto's niet maken. Zie hier het resultaat!
De foto waar het mee begon...
Berlijn dag 2: alle trekpleisters
Onze tweede maar tevens ook laatste dag in Berlijn! De vakantie is voorbij gevlogen, maar we hadden nog een mooie dag vol trekpleisters in Berlijn voor de boeg.
Berlijn dag 1: a long long walk
Na een weekje rust in Keszthely aan het Balatonmeer konden we er weer een paar dagen tegenaan. We hadden nog 3 dagen Berlijn voor de boeg en daar hadden we heel erg veel zin in.
Budapest: mijn tips!
We hadden eigenlijk nog een halve dag in Budapest, maar daarin hebben we niks nieuws meer gedaan. Daarom niet nog een verslag, want dat zou niet echt veel meer toevoegen. Wat (misschien) wel iets toevoegt, zijn mijn persoonlijke tips voor een bezoek aan Budapest.
Budapest dag 4: Citadel, hitte, Budapest by night
Onze één na laatste dag in Budapest! Vandaag hadden we nog iets nieuws op het programma staan; we wilden graag nog naar de Citadel. Daarvoor zouden we een eindje de berg op moeten klimmen, maar dat vonden we niet erg. Ook al zou het vandaag wel 34 graden worden, we besloten het toch te doen.
Na het ontbijt gingen we op weg. Deze keer moesten we met een metro die compleet nieuw is. Het is een prachtige, nieuwe, moderne metrolijn, we wisten niet wat we zagen! Daar kunnen ze in Nederland nog wel wat van leren...
Eenmaal uitgestapt kwamen we uit bij de Vrijheidsbrug, weer zo'n mooie brug die Boeda en Pest met elkaar verbindt. Tijdens de Tweede Wereldoorlog was deze brug totaal verwoest, maar daarna is de brug weer opgebouwd.
Na het ontbijt gingen we op weg. Deze keer moesten we met een metro die compleet nieuw is. Het is een prachtige, nieuwe, moderne metrolijn, we wisten niet wat we zagen! Daar kunnen ze in Nederland nog wel wat van leren...
Eenmaal uitgestapt kwamen we uit bij de Vrijheidsbrug, weer zo'n mooie brug die Boeda en Pest met elkaar verbindt. Tijdens de Tweede Wereldoorlog was deze brug totaal verwoest, maar daarna is de brug weer opgebouwd.
Budapest dag 3: Vissersbastion, Parlementsgebouw, monument & voetbal!
Onze derde dag in Budapest alweer. Het beloofde weer een hete dag te worden; tijdens het ontbijt keek ik naar de voorspelling: zo'n 30 graden en volop zon! Vanaf het Boedapaleis zagen we een kerk waar we graag heen wilden, dus dat gingen we maar doen!
To the Zoo Extra: Budapest Zoo
Aan het begin van het nieuwe jaar wordt er altijd gevraagd of je goede voornemens hebt. Die heb ik niet echt, maar ik heb wel een lijstje met plannen die ik dit jaar wil uitvoeren. Één van die plannen is het bezoeken van alle grote dierentuinen in Nederland, samen met Vince. Maar ook op vakantie besloten we de dierenparken te bezoeken, To the Zoo extra's dus! Op onze tweede dag in Budapest zijn we daar naar de dierentuin geweest.
Labels:
To the Zoo,
Travel,
Vacation,
Zomer
Budapest dag 2: Heroes Square, Badhuis en een oud kasteel
Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt pakten Vince en ik de metro richting Heroes Square. Zodra we bij de metrohalte de trap op liepen zagen we het plein al. En wauw, ook dit was weer heel erg gaaf!
Budapest dag 1: Boedapaleis en onverwachte ontdekkingen
Afgelopen weekend ben ik teruggekomen van mijn vakantie naar Budapest en Berlijn. Ik heb veel foto's gemaakt, dus bij deze een verslag van de eerste dag in Budapest!
Voetenfoto's
Soms heb ik even geen idee wat ik moet doen, dan ga ik oude foto's terug kijken. Vooral vakantiefoto's blijven leuk, dan beleef je alles weer een beetje opnieuw. Ik was dus weer foto's aan het kijken en er viel mij wat op. Ik heb door de jaren heen veel voetenfoto's gemaakt! Ik ben geen voetenfetisjist of zo hoor, maar kennelijk vind ik het altijd leuk om daar foto's van te maken. Hierbij een klein overzichtje!
Labels:
Personal,
Photography,
Travel,
Vacation
Vakantieplannen: Berlijn
Gisteren schreef ik dat ik samen met Vince in de zomer een mini stedentrip ga maken. Nadat we in Boedapest zijn geweest gaan we even naar het huis, om daarna naar Berlijn te vliegen! Ook een mooie stad, waar we beide nog niet geweest zijn.
Vakantieplannen: Boedapest
Het duurt niet zo lang meer, om precies te zijn nog maar 11 dagen, dan ga ik op vakantie! Samen met Vincent maak ik een soort mini stedentrip. We vliegen eerst naar Boedapest, daar verblijven we 5 dagen.
Flashback: Spanje 2011
In de zomer van 2011 bracht ik twee weken door in Spanje, samen met mijn ouders, zusje en Vincent. Wederom een heerlijke vakantie! We zaten in het plaatsje Torremolinos. We hebben veel andere plaatsen bezocht, maar daar komen later nog meer foto's van!
Torremolinos!
Labels:
Photography,
Travel,
Vacation
Flashback: Italië 2009
In 2009, zomervakantie, had ik het geluk dat ik met een vriendin mee mocht op vakantie naar Italië. We gingen naar het plaatsje Limone, aan het Gardameer. Het was een heerlijke vakantie, met prachtig weer en heel veel leuke momenten. Ik denk er nog met veel plezier aan terug.
Limone, aan het Gardameer
Labels:
Flashback,
Photography,
Travel,
Vacation
Flashback: Griekenland 2010
Sinds het begin van mijn blog zijn er al veel foto's uit Griekenland voorbij gekomen. Dat was ook eigenlijk de eerste echte grote reis die ik met mijn Canon maakte en ik heb dan ook veel foto's gemaakt. Een tempel, het strand, een bordje en mooie luchten zijn al voorbij gekomen. Voor deze Flashback ging ik nog eens door mijn Griekenland 2010 mapje en pikte er nog wat foto's uit.
Tempel in Athene.
Labels:
Flashback,
Photography,
Travel,
Vacation
Flashback: Hongarije 2010
In oktober 2010 ging ik voor het eerst mee met Vincent naar Hongarije. Ik nam mijn spiegelreflex uiteraard ook mee en schoot daar wat mooie plaatjes. Het was herfst, waardoor de natuur prachtige kleuren vertoonde. Het weer was super, af en toe zaten we gewoon in t-shirt op het terras. Sinds die vakantie ben ik vaak in Hongarije geweest.
Labels:
Flashback,
Photography,
Travel,
Vacation
Flashback: Zuid-Frankrijk 2007
In 2007 gingen mijn ouders, zusje en ik op vakantie naar Zuid-Frankrijk. Dat is inmiddels alweer zeven jaar geleden. Ik was toen dus 14 jaar. Een eigen camera had ik nog niet, laat staat een mooie spiegelreflex. Maar ik heb daar wel heel veel foto's gemaakt met de camera van mijn vader. Een kleine terugblik naar zomer 2007.
In Monaco, met het casino op de achtergrond.
Labels:
Flashback,
Photography,
Travel,
Vacation
Abonneren op:
Posts (Atom)


