Posts tonen met het label New York. Alle posts tonen
Posts tonen met het label New York. Alle posts tonen

Photo: squirrel!



Een kleine flashback naar New York vorig jaar. In Central Park zaten heel veel eekhoorntjes. Sommige waren helemaal niet bang en kwamen best dichtbij. Ééntje at zelfs uit mijn hand! 

Column: I'm walking down the street...

... with my Nikes on..!



In New York vorig jaar kocht ik een paar Nikes bij Nike Town. In New York loop je veel en ik had wel prima gympen bij me, maar aan het eind van de dag had ik enorme zere voeten. Toch niet van die hele goede gympen... Ik wilde ook al heel graag een paar Nikes, en waar kan je die beter kopen dan in New York?!

Polaroids from New York

Tijdens mijn vakantie in New York had ik mijn polaroid camera meegenomen. Ik heb een Polaroid Land Camera Revue 1001, hier schreef ik al eerder iets over mijn polaroid. Ik heb er eindelijk foto's mee gemaakt...



New York: 22/11 Central Park, Foto's

De laatste dag! Wat gaat zo'n week toch snel... We vlogen pas 's avonds om 11 uur terug, dus we hadden nog wel de hele dag om nog wat te doen en in te pakken. We zijn eigenlijk geëindigd waar we ook begonnen zijn: in Central Park. We wilden nog heel graag meer zien van het park, we hadden eigenlijk nog maar een klein deel gezien. 

We moesten nog een paar laatste dingetjes kopen, dus dat hebben we eerst gedaan. Daarna zijn we lekker het park in gegaan! We hebben een heel stuk gelopen en van alles gezien. Ik vind het leuker om dat met foto's te laten zien, dus hier komen ze!



Rijen met bankjes, heel veel! 

New York: 21/11 Grand Central, rondslenteren

Donderdag was het weer prachtig weer. Deze dag gingen Vince en ik samen op stap. We zijn weer met de metro downtown gegaan. Dit keer zijn we uitgestapt op Grand Central. Een prachtig station, waar we even rustig hebben rondgekeken. 


New York: 20/11 Columbus Circle, Empire State Building

Oh wat gaat zo'n week toch snel! Het was alweer woensdag. We hadden trouwens heel erg mazzel met het weer, het was prachtig. Ook nu weer, strakblauw met een zonnetje. Maar wel heel erg koud! 

Na weer een heerlijk ontbijtje zijn we met de metro richting Columbus Circle gegaan. Daar hebben we wat rondgelopen, foto's gemaakt en nog wat geshopt. Daarna gingen we met de metro door naar 33nd street. Op naar het Empire State. 



New York: 19/11 Fifth Avenue en American Museum of Natural History

Na de drukke dag van gisteren, was de dinsdag een stukje rustiger. In de loop van de ochtend zijn we op weg gegaan naar Fifth Avenue om daar te shoppen! Of nou ja, eigenlijk vooral winkeltjes kijken, want helaas is mijn bankrekening niet groot genoeg om bij Chanel, Burberry of Louis Vuitton te winkelen... Maar daar kijken is ook erg leuk!



New York: 18/11 Lady Liberty, Financial District, Ground Zero

Maandag was een drukke dag. 's Ochtends zijn we met de metro downtown gegaan, richting de kust. Daar zijn we met de gratis ferry naar Staten Island gegaan. Deze ferry vaart prachtig langs het Vrijheidsbeeld, je kunt haar heel goed zien. Het was ook nog eens prachtig weer, wat het plaatje compleet maakte. 



New York: 17/11 Roosevelt Island, Times Square en Broadway

Deze dag begon heel somber, het regende zelfs een klein beetje! Na het ontbijt zijn we met de gondel naar Roosevelt Island gegaan. Het was leuk, maar niet super speciaal. We hebben een rondje gelopen en gekeken bij het memorial.



New York: 16/11 Central Park

Ja, toch wel last van de jetlag. Om een uur of 8 's ochtends Nederlandse tijd werd ik wakker. Klaar wakker. Maar dan is het dus nog midden in de nacht. Gelukkig wel weer in slaap gevallen, maar heel fijn was het niet.



New York: 15/11 Vliegen

Gisteren ben ik weer geland in Nederland, na een heerlijke week in New York. Ik heb weer een klein dagboekje bijgehouden, dus vandaag schrijf ik over dag 1: de heenreis!

Op vrijdag de 15e ben ik rustig aan opgestaan. Ik moest wel een beetje opschieten, want ik moest alles nog inpakken. Om 10:00 uur hebben mams en oma mij naar Schiphol gebracht. Daar hebben we onze koffers zelf ingecheckt, dat had ik nog nooit gedaan! Natuurlijk ging het bij mij niet meteen goed, maar uiteindelijk is het wel gelukt. Achter de douane hebben we lekker wat rond gekeken, bij de ABN AMRO Lounge een kopje thee gedronken en euro's voor dollars gewisseld. Toen bleek dat de gate nog veranderd was, dus konden we helemaal naar de andere kant lopen. We waren gelukkig ruim op tijd, dus hup, door de bodyscan en zo het vliegtuig in. Ik had nog nooit in zo'n groot vliegtuig gezeten; het waren 3 rijen van 3 stoelen naast elkaar. We dachten dat we thuis stoelen bij het raam hadden gereserveerd, maar dat bleek helaas niet zo te zijn. Bij het raam zitten vind ik altijd erg leuk, lekker naar buiten kijken! Er zat een andere mevrouw bij het raam die het schermpje ook de hele vlucht naar beneden had. Erg jammer, maar niks aan te doen. 



New York, here we come!

Voordat je verder leest, moet je even dit liedje opzetten, om in de stemming te komen: Frank Sinatra - New York, New York.

Op 15 november vlieg ik samen met Vince, zijn moeder en zijn tante naar New York! Ik heb er zo'n zin in! We gaan een week, op bezoek bij het nichtje van zijn moeder en tante. Die week wil ik natuurlijk volop benutten, alles zien en alles doen, maar ik heb geen idee wat! Dus heb ik jullie hulp nodig! 

Ik wil graag naar Times Square, Central Park en Broadway. Ik wil winkelen in de winkels die we hier niet hebben, pancakes eten voor ontbijt en natuurlijk naar Starbucks. Maar er is nog zoveel meer!

Wat zijn de plekjes waar we geweest moeten zijn, wat we gezien moeten hebben? Wat mogen we echt niet missen? Jullie tips zijn meer dan welkom! 

Ik ga weer een boekje bijhouden en heel veel foto's maken, dus daarna heb ik weer een uitgebreid verslag!