REVIEW: ME BEFORE YOU
29 april - door: Margot

Het gaat best goed met mijn reading challenge: boek 10 is uit. Ik las Me Before You van Jojo Moyes, in het Engels, en dit vond ik ervan.

Het is een prachtig boek. Bij het lezen van de eerste paar hoofdstukken dacht ik dat het het heel erg op die film leek; Intouchables. Daar lijkt het ook een beetje op, maar na een paar hoofdstukken wordt het toch heel erg anders. Je gaat helemaal op in het verhaal. Op een gegeven moment kon ik het eigenlijk ook niet meer wegleggen. Het moest uit!

Het verhaal gaat over Lou en Will:
"Lou Clark knows lots of things. She knows how many footsteps there are between the bus stop and home. She knows she likes working in The Buttered Bun tea shop and she knows she might not love her boyfriend Patrick. What Lou doesn't know is she's about to lose her job or that knowing what's coming is what keeps here sane. 

Will Traynor knows his motercycle accident took away his desire to live. He knows everything feels very small and rather joyless now and he knows exactly how he's going to put a stop to that. What Will doesn't know is that Lou is about to burst into his world in a riot of colour. And neither of them knows they're going tot change the other for all time." 

Het verhaal speelt zich af in Engeland. Het is dus Brits-Engels geschreven, met ook echte Britse humor. Daar moest ik even aan wennen, soms begreep ik het niet helemaal, maar zodra ik eenmaal in het verhaal zat merkte ik dat niet meer. Het is echt een prachtboek, heel goed, heel mooi.

Wel een tip: lees dit boek niet uit in het openbaar, of zet een zonnebril op. Het kan zijn dat je nogal ontroerd raakt aan het eind van het verhaal... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten