REVIEW: THIRTEEN REASONS WHY
06 mei - door: Margot

Weer een boek uit... Gaat lekker zo! Ik las 13 Reasons Why van Jay Asher. Weer in een boek in het Engels. Dat is toch vaak beter dan de vertaalde versie...

Wat vond ik van het boek? Nou, vanaf de eerste alinea zat ik erin. Het greep me, en liet me tot de laatste bladzijde niet meer los. Het is niet zo'n heel dik boek, dus ik vloog er doorheen. Hoe verder ik in het verhaal kwam, hoe sneller ik het uit wilde lezen. Het is echt een heel goed boek. Spannend. Goed geschreven. Verrassend. Hier gaat het over: 

"Stel je voor. Je zit op de middelbare school en bent verliefd - op het meest bijzondere meisje van de klas natuurlijk. Een tijdlang bewonder je haar vanuit de verte. Je weet zeker dat je haar nooit kunt krijgen. En dan opeens, is die avond er. Er gebeurt niets, maar jullie praten, er is een klik, en een belofte van meer. 

En dan is ze er opeens niet meer. Ze is dood. Hannah heeft zelfmoord gepleegd. Daarvoor had ze niet één, maar dertien redenen. Er zijn, volgens haar, dertien schuldigen. En die klaagt ze persoonlijk aan in een getuigenis die ze op cassettebandjes heeft opgenomen. 

En dan liggen opeens die bandjes voor jouw deur..."

De verhaallijnen van de ik-persoon (Clay) en Hannah wisselen elkaar voortdurend af. In het begin even wennen, je moet binnen hoofdstukken en ook binnen alinea's veel schakelen, maar na een paar bladzijden gaat dat vanzelf. Nog een tip voor de full experience: wil je het boek helemaal meemaken, dan denk ik dat je dit boek het beste kunt luisteren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten